Reklama

Chciała pomóc koleżance - została oszukana

Policja ostrzega przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych. 28-latka myśląc, że pożycza pieniądze na opłaty swojej dobrej znajomej, straciła 1.000 zł.

Do policjantów z płońskiej komendy zgłosiła się 28-letnia mieszkanka Płocka, która za pomocą popularnego komunikatora otrzymała wiadomość z konta swojej dobrej koleżanki, z prośbą o pożyczenie pieniędzy na opłaty.

- Jak wynikało z wiadomości, znajoma miała zablokowany na dwa tygodnie dostęp do konta bankowego i czekała na dodatkową weryfikację, a pieniądze były jej pilnie potrzebne - informuje rzecznik prasowy KPP w Płońsku, kom. Kinga Drężek-Zmysłowska. - 28-latka zgodziła się jej pomóc i wygenerowała dwa kody do płatności mobilnych na łączną kwotę transakcji 1.000 zł. Kody podała osobie podszywającej się pod jej koleżankę, a następnie zatwierdziła przelewy. Jakiś czas później dowiedziała się, że konto jej znajomej zostało przejęte przez oszustów, którzy porozsyłali wiadomości z prośbą o pożyczenie pieniędzy.

Policja przestrzega, by w przypadku otrzymania prośby o pożyczkę, nie działać pochopnie.

- Sprawdźmy najpierw, czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy, rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy - dodaje rzecznik. - Jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o przelew za pomocą kodów do płatności mobilnych lub o przekazanie kodu - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności. Pamiętajmy o tym, aby nigdy nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów. (ko); archiwum

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo plonszczak.pl




Reklama
Wróć do