Finałowy duet Ostatni, zorganizowany w ramach 4. Festiwalu Organowego św. Michała Archanioła koncert pt. „W blasku puzonu”, podobnie jak poprzednie, przyciągnął amatorów muzyki klasycznej.
Tym razem, poza mocnym brzmieniem organów, publiczność miała okazję posłuchać puzonu. Na pierwszym z tych instrumentów zagrał Marek Stefański, który jest zasłużonym propagatorem polskiej muzyki organowej, szczególnie XX w., którą wykonuje równolegle ze sztuką improwizacji organowej. Wśród jego dokonań artystycznych można wymienić choćby to, że w maju ubiegłego roku, jako jedyny organista z Europy, reprezentował Stary Kontynent podczas Międzynarodowego festiwalu „5 continents - 5 organists” w Seulu w Korei Południowej. Obok solistycznej działalności koncertowej współpracuje z licznymi zespołami chóralnymi oraz wybitnymi wokalistami i instrumentalistami.
Drugi muzyk - Tomasz Stolarczyk - to wielokrotny laureat najwyższych lokat na międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach. Prowadzi działalność koncertową jako solista, kameralista oraz muzyk orkiestrowy, a w swoim dorobku kompozytorskim ma utwory solowe i kameralne na instrumenty dęte, muzykę do filmów, spektakli „performance” i reklam. Aranżuje również muzykę dla popularnych zespołów rozrywkowych, np. Golec uOrkiestra.
W niedzielę, 24 września, w kościele parafii św. Michała Archanioła muzycy przybliżyli utwory z wielu epok, skomponowane przez wybitnych artystów. Były więc najsłynniejsze arie Georga Friedricha Haendla, a także Henry’ego Purcella, nazywanego czasem „brytyjskim Mozartem”. Nie zabrakło też chorałów Johanna Sebastiana Bacha oraz jego ucznia i w muzycznym sensie spadkobiercy - Johanna Ludwiga Krebsa.
Wykonania nagrodzono gromkimi brawami, a pomysłodawca ks. Marcin Sadowski (który również poprowadził koncert) oraz dyrektor artystyczny festiwalu Adam Sadowski, muzycy i organizatorzy (parafia św. Michała Archanioła, płońskie - urząd miejski i MCK) usłyszeli słowa uznania i podziękowania. Wszyscy oni zaprosili również na jubileuszową, piątą edycję festiwalu w przyszłym roku.
Komentarze opinie