Reklama

Kolejne 12 kilometrów siódemki otwarte

W czwartek, 14 czerwca udostępniono do ruchu ponad 10 kilometrów drugiej jezdni drogi ekspresowej S7 Napierki - Mława. A w piątek, 15 lipca otwarto kolejne 2 kilometry na odcinku Pieńki - Płońsk: od Pawłowa do węzła Dłużniewo. Ruch odbywa się będzie według tymczasowej organizacji.

Od czwartku kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie - od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego, do okolic miejscowości Pawłowo przed Płońskiem. Łącznie jest to 60 km, a od piątku odcinek ten wydłużył się o 2 km do węzła Dłużniewo.

- Kolejnym ułatwieniem dla kierowców będzie likwidacja objazdów, odbywających się do tej pory drogami zbiorczymi i skierowanie ruchu za węzłem Dłużniewo do Płońska na lewą jezdnię trasy głównej - informuje Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Te zmiany w organizacji ruchu ułatwią podróż pomiędzy Trójmiastem i Warszawą, a kierowcy będą mieć do dyspozycji 62 km nowej drogi w układzie dwujezdniowym oraz 9 km z ruchem po jednej jezdni. Obie jezdnie będą dostępne w drugiej połowie sierpnia.

Udostępnienie odcinków S7 do ruchu nie oznacza zakończenia prac i ruch odbywać się będzie według tymczasowej organizacji. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h na odcinku dwujezdniowym oraz 60 km/h na jednojezdniowym.

- Docelową organizację ruchu będziemy wdrażać stopniowo we wrześniu i październiku - dodaje Karol Głębocki. - Apelujemy do kierowców o stosowanie się do obowiązującej organizacji ruchu.

Jak wielokrotnie informowaliśmy, inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki: Napierki - Mława (ok. 14 km), Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana jest w systemie: projektuj i buduj. Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku, natomiast na odcinku Napierki - Mława wiosną 2020 roku. Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska.

W ramach zadania powstaje m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz 10 węzłów: Mława Północ, Mława Wschód, Mława Południe, Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. Powstają też cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP):  w tym dwa na terenie naszego powiatu - w Ćwiklinku i Dłużniewie. Nawierzchnia siódemki to beton cementowy, dostosowany do ruchu z obciążeniami nawierzchni 11,5 tony na oś.

Łączny koszt inwestycji to 1,6 mld zł. Wykonawcą trzech odcinków jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które buduje odcinek Strzegowo - Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, odcinek Pieńki - Płońsk za 311,7 mln zł, a odcinek Napierki - Mława za kwotę 294,7 mln zł. Wykonawcą odcinka Mława - Strzegowo jest konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau. Wartość tego kontraktu to 446,1 mln zł. (ko); foto: zbiory GDDKiA (Krzysztof Nalewajko)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo plonszczak.pl




Reklama
Wróć do