Podczas czwartkowej sesji rady gminy Nowe Miasto (7 marca) radna Ewa Radomska powiedziała, że otrzymała pismo, którego autor prosi, by zwrócić uwagę na sprawę naborów na stanowiska w urzędzie gminy.
Radna mówiła o dwóch takich sprawach - pod koniec ubiegłego roku gmina przeprowadziła nabór na stanowisko dotyczące podatków i wówczas wymagane było m.in. co najmniej 5-letnie doświadczenie w tym zakresie. W tym roku ogłoszono nabór na stanowisko dotyczące m.in. promocji i w tym przypadku doświadczenie nie było wymagane. Obydwa nabory różniły się również pod względem wymaganego wykształcenia.
Radna Radomska zastanawiała się, czy nie ma w tym niejasności, bo jej zdaniem powinna być w wymaganiach konkursowych przejrzystość.
Wójt Sławomir Zalewski odparł, że w przypadku stanowiska ds. podatków było wymagane doświadczenie, a drugie stanowisko ma zupełnie inny charakter, kandydatów oceniała komisja nie on i dodał, że w poprzednich kadencjach w ogóle nie było konkursów.
Radna Radomska powiedziała, że w otrzymanym piśmie były również inne informacje, których nie może ujawnić, dopóki ich nie sprawdzi.
Komentarze opinie