W czwartek, 10 grudnia radni miasta Płońska na nadzwyczajnej sesji podjęli uchwałę w sprawie zmian w tegorocznym budżecie, zabezpieczając środki m. in. na usuwanie skutków awarii systemu komputerowego w ratuszu.
Na zakup i uzupełnienie sprzętu komputerowego oraz usuwanie skutków awarii w urzędzie zabezpieczono ponad 100 tys. zł. Od kilku tygodni urząd boryka się z awarią systemu komputerowego. Burmistrz Andrzej Pietrasik powiedział na sesji, że urząd utracił dane, których odzyskiwanie trwa. Powołany został zespół kryzysowy w tej sprawie. Większość danych, jak poinformował burmistrz, udało się odzyskać, trwa odbudowa systemu. Z informacji urzędu wynika, że uszkodzeniu uległy dyski na serwerze, a przyczynę awarii ma ustalić zlecona ekspertyza. Awaria oznacza znaczne utrudnienia w pracy urzędu, trzeba było bowiem odzyskać m. in. bazy z ewidencją ludności, podatkowe, przestały funkcjonować programy związane z ZUS czy urzędową sprawozdawczością. Dane, których odzyskać się nie da, według informacji urzędu, nie mają istotnego znaczenia. Usuwanie skutków awarii potrwa prawdopodobnie do końca roku. (ko)
Komentarze opinie