Reklama

Płońskie inwestycje - wewnętrzna obwodnica i ulice osiedlowe

15/04/2008 18:54

Drogowy priorytet

Płońsk przygotowuje się do budowy wewnętrznej obwodnicy miasta oraz budowy i remontu osiedlowych ulic. Drogowym tematom była poświęcona konferencja prasowa, która odbyła się w płońskim ratuszu we wtorek, 8 kwietnia.

Wewnętrzna obwodnica

Burmistrz Płońska, Andrzej Pietrasik powiedział podczas konferencji, że budowa ulic jest priorytetem obecnej kadencji samorządu, ponieważ miasto musi nadrobić kilkudziesięcioletnie zaniedbania drogowe. Miasto już wybudowało „wielką kanalizację”, zmodernizowany został system grzewczy - dzięki czemu miejska spółka PEC produkuje już zieloną energię, a obecnie trwają przygotowania do budowy zakładu segregacji śmieci. Największym zadaniem najbliższych lat będzie budowa i remont dróg.

Problemem w budowie ulic osiedlowych jest, między innymi, brak infrastruktury, przed asfaltowaniem powinna być wybudowana kanalizacja deszczowa czy wykonane przyłącza kanalizacji sanitarnej. W przypadku niektórych ulic miasto musiałoby pozyskać grunty od mieszkańców.

- Obecnie największe opóźnienia mamy w budowie dróg - mówił burmistrz Pietrasik. - Dlatego planujemy budowę wschodniej obwodnicy miasta i jest to największa inwestycja drogowa, do jakiej  przymierzamy się w tej kadencji. Będzie możliwa do zrealizowania jedynie w oparciu o środki unijne. Dokumentacja budowy obwodnicy, czyli zupełnie nowej drogi - ma być gotowa we wrześniu. Podczas konferencji mówił o niej Paweł Szymański z płońskiej firmy Drog-Pol II (projektuje również powiatowe ulice w Płońsku, planowane do przebudowy).  Koncepcja wewnętrznej, wschodniej obwodnicy miasta przewiduje budowę drogi od ulicy 19 Stycznia przy miejskim targowisku - z budową mostu przez Płonkę - przez ulicę Sienkiewicza, aż do Klonowej (1,5 km) - z możliwością rozbudowy aż do osiedla Wiejska i ulicy Granicznej, gdzie w ramach przebudowy siódemki miasto wynegocjowało połączenie z drogą krajową. Droga ma odciążyć ruch samochodów z centrum miasta. Tereny potrzebne pod budowę obwodnicy należą do miasta, powiatu (teren przy ulicy Klonowej) i Agencji Nieruchomości Rolnych. Zdaniem miejskich urzędników nie powinno być problemów z pozyskaniem terenów od agencji, do której miasto o przekazanie gruntów wystąpi, gdy będzie już gotowy projekt obwodnicy. Koszty tej inwestycji trudno obecnie oszacować, będzie realizowana wówczas, gdy miastu uda się pozyskać środki unijne.

Osiedlowe ulice

Miasto planuje również budowę i remont ulic osiedlowych, na co szanse pozyskania środków unijnych są nikłe. W pierwszym etapie wytypowano 36 ulic, których remonty i budowy wraz z chodnikami szacowane są na 27 mln zł. Burmistrz podczas konferencji powiedział, że miasto może tę inwestycję sfinansować ze środków własnych i zewnętrznych, ale nie dotacji, tylko preferencyjnych kredytów rządowych. Szczegółów  burmistrz zdradzić nie chciał. Powiedział natomiast, że nie należy wpadać w optymizm, gdyż decydując się na tę inwestycję miasto zaciągnie zobowiązania, ale po to, by nadrobić wieloletnie zaległości drogowe.  Burmistrz mówił, że w pierwszej kolejności będą realizowane ulice, wyposażone w infrastrukturę i te, które pełnią funkcje komunikacyjne. Część planowanych ulic posiada dokumentację. Lista wytypowanych ulic będzie ostateczna wówczas, gdy rada zaakceptuje projekt burmistrza. Wiadomo jednak, że w tym roku ma być wybudowana ulica Wiejska.

Wizja Płockiej

Podczas konferencji burmistrz Pietrasik poinformował, że miasto planuje drogowe inwestycje wspólnie z powiatem, partycypując w kosztach i składając wspólny wniosek o środki unijne. Na przykład budowę ulicy Płockiej, która ma odcinek miejski i powiatowy.  O projekcie przebudowy Płockiej mówił projektant Paweł Szymański. Planowane jest między innymi - naprzeciwko budynku byłego ratusza - przesunięcie chodnika za pierwszy rząd drzew w parku, by można było urządzić parking na kilkadziesiąt miejsc (o tym, że zaparkowanie w centrum czasem graniczy z cudem, nie trzeba nikogo przekonywać). Płocka ma być bezpieczniejsza - planowane są ścieżki rowerowe i dodatkowe przejścia dla pieszych - np. na wysokości kościoła, rondo na skrzyżowaniu z Rutkowskiego i Zduńską z wyspą przejazdową - z uwagi na straż pożarną, która wystąpiła również z wnioskiem, by ulica Rutkowskiego była jednokierunkowa. Drugie rondo jest planowane na skrzyżowaniu Płockiej z ulicami 1 Maja i Wolności. Przypomnijmy, że dalszy odcinek Płockiej jest drogą powiatową, również zaplanowaną do przebudowy, wraz z rondem na skrzyżowaniu z ulicami Kopernika i Kolejową oraz budową dodatkowych miejsc parkingowych.

Katarzyna Olszewska

foto: Katarzyna Olszewska

{mosimage}
Władze miasta o planowanych inwestycjach drogowych poinformowały na konferencji prasowej we wtorek, 8 kwietnia.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo plonszczak.pl




Reklama
Wróć do