
Policja ostrzega przed wyłudzaniem pieniędzy przez osoby podszywające się pod znajomych w mediach społecznościowych.
Kiedy ktoś pisze do nas przez internetowy komunikator, że potrzebuje szybkiej pomocy finansowej i prosi o podanie kodu do płatności mobilnych (BLIK), należy zachować szczególną ostrożność.
Coraz częściej dochodzi do sytuacji, że przestępcy przejmują konta w serwisach społecznościowych i próbują przekonać do przekazania im pieniędzy. Uzasadniają to nagłą sytuacją i często proszą o wypłacenie pieniędzy za pomocą polskiego systemu płatności mobilnych BLIK. Osoba, do której się zwracają, musi podać specjalny kod, a następnie potwierdzić transakcję w swojej aplikacji bankowości mobilnej. W ten sposób sama daje przestępcy pieniądze.
Wiele osób, sądząc, że o pomoc zwraca się znajomy, podaje kod BLIK, a następnie w aplikacji mobilnej banku potwierdza PIN-em realizację transakcji.
Pamiętajmy, iż takiego wyłudzenia można łatwo uniknąć: należy stosować dwuskładniowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych - wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto, gdyż zalogowanie się wymaga potwierdzenia sms. Warto również potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory - najlepiej zadzwonić do takiej osoby, czy rzeczywiście potrzebuje pieniędzy.
Sprawdzajmy dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie). (ko)
foto: zbiory policji
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie