Na środową sesję rady gminy Sochocin (28 listopada) zaproszono prezesów dwóch konkurencyjnych spółek, którzy mówili o nowym systemie gospodarowania odpadami.
Od lipca przyszłego roku, zgodnie z sejmową ustawą, samorządy muszą wprowadzić nowy system gospodarowania odpadami, a do końca tego roku radni wybiorą metodę naliczania opłat i stawkę opłaty, jaką będą uiszczać mieszkańcy. Firma, która będzie odbierać i zagospodarowywać odpady zostanie wybrana przez gminę w drodze przetargu.
Dotychczas tylko rada miasta Płońska podjęła decyzję o opłatach - zdecydowała, że opłata będzie naliczana od mieszkańca w wysokości: 15 zł miesięcznie w przypadku śmieci zmieszanych i 11 zł w przypadku segregowanych.
Na środową sesję rady gminy Sochocin, 28 listopada zaproszono prezesów dwóch spółek, świadczących obecnie usługi na terenie gminy: Dariusza Matuszewskiego - prezesa miejskiej spółki PGK w Płońsku i Wojciecha Jagodzińskiego - prezesa PUK w Ciechanowie.
Obydwaj prezesi mówili o śmieciowej rewolucji, ale w kontekście swoich działalności. Z ich wypowiedzi wynikało, że obydwie spółki zamierzają startować w przetargu na terenie gminy. (ko)
Komentarze opinie