:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Sesja się odbyła, ale… uchwał nie podjęto!

19/06/2018 14:33
samorząd, Sesja odbyła ale… uchwał podjęto! - zdjęcie, fotografia

Wyznaczona na wtorek, 19 czerwca sesja rady gminy Baboszewo odbyła się, ale większości uchwał w tym absolutoryjnej, nie podjęto. Kolejna sesja musi się odbyć do końca czerwca, właśnie z uwagi na absolutorium.

Informowaliśmy już, że punkty dotyczące absolutorium rada wycofała z obrad majowej sesji z uwagi na brak dokumentów dotyczących wykorzystania gminnej dotacji przez klub sportowy, co zdaniem wójta znaczenia dla rozpatrzenia absolutorium nie miało. Dodajmy,  że 13 radnych zostało podanych do sądu – sekretarz gminy, Beata Wiechowska skierowała przeciwko nim prywatny akt oskarżenia w związku z apelem o jej odwołanie, jaki do wójta skierowała trzynastka  radnych.

Tak więc absolutoryjną sesję wyznaczono na wtorek, 19 czerwca. Na sesję przyszło 9 radnych –  6 było nieobecnych.

Na sesji był obecny starosta Andrzej Stolpa, który apelował do rady gminy Baboszewo o dofinansowanie przebudowy powiatowej drogi Drobin – Gralewo – Mystkowo. Informowaliśmy już, że podczas majowej sesji radni uchwały w tej sprawie nie podjęli – argumentowano to tym, że rada chciała przesunąć środki – 207 tys.  na ten cel z wydatków planowanych na remont ośrodka zdrowia w Baboszewie, a nie z wydatków na przedszkole, jak chciał wójt.

Starosta mówił, że w związku z powyższym powiat zaciąga większy kredyt, a na powiat spadł obowiązek zorganizowania publicznego transportu w miejsce  ciechanowskiego PKS,  w tym roku to koszt pół mln zł, w przyszłym 2 razy więcej, co pogarsza sytuację finansową powiatu. Starosta podkreślał, że powiatowi z gminą dobrze się współpracowało, wybudowano wiele dróg i ma nadzieję, że gmina Baboszewo znajdzie „te parę groszy”. Droga oczywiście będzie wykonana, w przeciwnym wypadku powiatowi przepadłaby pozyskana dotacja.

Przewodniczący rady, Sławomir Goszczycki na początku sesji mówił, że podczas poprzedzającego sesję spotkania radnych z wójtem pojawił się ze strony wójta zarzut, że przewodniczący nie pełni dyżurów.

- Nie zdarzyło się jeszcze, by mnie nie było – mówił przewodniczący dodając, że owszem, ostatnie posiedzenie komisji oświaty, której jest członkiem odbyło się w dniu dyżuru, ale komisja obradowała  w sali, gdzie pełni  dyżury. Przewodniczący powiedział, że obecnie nie ma swojego pokoju, został bowiem zajęty  w związku z obsługą rządowego programu 500+, więc wnioskuje o znalezienia takiego miejsca.

Wójt Tomasz Sobecki odparł, że jego uwaga w sprawie dyżurów przewodniczącego  dotyczyła sytuacji, gdy zwołano komisję oświaty na termin, gdy przewodniczący pełni dyżur, wystarczyło wyznaczyć inną godzinę. Zdaniem wójta, choć urzędu rozciągnąć się nie da, problem lokalu dla przewodniczącego będzie analizowany.  

Radna Wioletta Derecka powiedziała, że komisja została zwołana w bardzo ważnej sprawie i jeśli przyszedłby petent do przewodniczącego, komisja przerwałaby po prostu obrady.

Wójt Sobecki we wtorek mówił, że podpisano już umowę na dofinansowane dwóch projektów w ramach Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Sołectw – gmina dostanie po 10 tys. zł na renowację zabytkowej bramy w Dziektarzewie oraz na budowę placu zabaw i siłowni w Goszczycach Średnich. Rozstrzygnięto również przetarg na budowę oświetlenia w Sokolnikach Nowych, gdzie prace już rozpoczęto.

Nie rozstrzygnięto natomiast przetargu na termomodernizację budynku szkoły w Baboszewie – wpłynęły dwie oferty w kwotach ponad 547 tys. zł i  ponad 658 tys. zł. Wójt mówił, że umarzalną w części pożyczką WFOŚ nie można pokryć całych kosztów zadania, choć gmina o to się ubiega. Zmieniły się warunki dotyczące umorzeń z 30 na 20 proc., przy czym można się o to ubiegać po trzech,  a nie jak dotychczas dwóch latach. Zdaniem wójta,  choć warunki są mniej korzystne i trzeba się liczyć z tym, że gmina będzie musiała dołożyć 150 tys. zł, to dobrze byłoby w końcu tę inwestycję wykonać.

Wiceprzewodnicząca rady, Bożena Prusińska komentowała, że w Biuletynie Informacji Publicznej nie ma wszystkich zarządzeń wójta, a mianowicie tych dotyczących budżetowych przesunięć.

Radni podjęli uchwały dotyczące ilości zezwoleń na sprzedaż alkoholu, a potem ogłoszono przerwę,  gdyż jeden z radnych źle się poczuł.

Po przerwie na sali obrad było tylko 7 radnych – choć sesja mogła być dalej prowadzona, to rada nie mogła podjąć uchwał.

Wójt wnioskował, by sesję przerwać i wznowić obrady.

- Długo to jeszcze będzie trwało, bo robicie kabaret? – komentował obecny na sesji mieszkaniec Baboszewa, dodając, że sytuacja stała się już niesmaczna i jest tym wszystkim zbulwersowany.

Sesję dokończono, ale bez podejmowania reszty uchwał, w tym dotyczących sprawozdania z wykonania ubiegłorocznego budżetu. Sesja musi się odbyć do końca czerwca, bo wówczas mija termin podjęcia decyzji w sprawie absolutorium przez radę.

tekst i foto: Katarzyna Olszewska

Reklama

Sesja się odbyła, ale… uchwał nie podjęto! komentarze opinie

  • Gość - niezalogowany 2018-06-19 19:13:11

    ...uchwał nie podjęto, ale dietę radni wzięli. ŻENADA!!!

  • gość 2018-06-20 00:03:02

    Ale jaja. A ja słyszałem od jednej nauczycielki, że to będzie "dobra zmiana", bo młodszy. Rada też super. Ciekawie, do której drużyny zapisali się na następną kadencje. Mam nadzieję, że tzw suweren pokrzyżuje plany wszystkim partaczom.

  • gość 2018-06-20 08:15:31

    Radny na sesji źle się poczuł - jaka szkoda...

  • gość 2018-06-20 14:31:03

    Jeżeli stan zdrowia jest powodem do drwin ,to pogratulować.Najlepiej wszystkich ,którzy myślą inaczej wysłać do więzienia albo do wieczności..Strach się bać.

  • Gość - niezalogowany 2018-06-20 20:06:25

    Pytam dlaczego radni dostali diety, tzn za co? A ten ktory źle się poczuł i ten który za sanitariusza robił też dostali? !!!MASAKRA

  • gość 2018-06-20 21:13:14

    21.06 o godz. 13.00 nadzwyczajne posiedzenie rady. Jak rada udzieli absolutorium po wszystkich teatralnych gestach, nadymaniu się to splami się do końca. Jeśli chcą zachować resztki przyzwoitości i udowodnić że to co się działo w okresie ostatniego miesiąca że to nie tylko szopka dla wyborców ale refleksja nad poczynaniami tandemu wójt- sekretarz powinna zagłosować przeciwko absolutorium i za obniżeniem pensji

  • gość 2018-06-21 05:40:41

    Jeśli radni po spektaklu przekładania rady w maju, 2 sesjach w czerwcu, przepychankach i połajankach z wójtem ostatecznie w dniu 21.06 na sesji nadzwyczajnej udzielą absolutorium wójtowi to będzie ich kompromitacja .

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Praca w serwisie technicznym

Praca przy urządzeniach chłodniczych oraz gastronomicznych Możliwe przyuczenie do zawodu oraz uprawnienia Dobre zarobki miła atmosfera Preferowane..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez plonszczak.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

pł1994 z siedzibą w Płońsk 09-100, Płocka 85A,

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"