
Trwa budowa krajowej siódemki od Płońska do Napierek. Na jakim etapie są prace? Ile nieruchomości przejęto pod budowę? Odpowiedzi na te pytania w poniższym materiale.
Koszt budowy 70-kilometrowego odcinka krajowej siódemki, łącznie z odszkodowaniami za przejęte pod budowę nieruchomości - to blisko 2 mld zł. Połowę stanowi unijne dofinansowanie.
Ekspresowa siódemka będzie miała przekrój dwujezdniowy wraz z budową dróg serwisowych. Węzły drogowe na nowej siódemce - na terenie powiatu płońskiego powstaną w Pieńkach Rzewińskich i Dłużniewie (gm. Baboszewo). W przypadku samego Płońska węzeł już istnieje. „Nowa” siódemka będzie miała szeroki pas rozdzielający, tak, by w przyszłości można było ją rozbudować o trzeci pas ruchu.
Inwestycję podzielono na cztery odcinki.
- Przewidywane terminy zakończenia budowy na odcinkach S7 Mława - Strzegowo, Strzegowo - Pieńki, Pieńki - Płońsk to trzeci kwartał 2021. Budowa odcinka Napierki - Mława powinna zakończyć się w I kwartale 2022 roku - informuje Karol Głębocki, główny specjalista ds. komunikacji społecznej olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Pieńki - Płońsk
Prace na tym blisko 14-kilometrowym odcinku rozpoczęły się we wrześniu 2019 r.
- Wykonawca prowadzi prace przy nasypach i wykopach, co doskonale widać z obecnej DK7 - informuje Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału GDDKiA. - Na drogach zbiorczych rozpoczął układanie podbudowy zasadniczej w technologii recyklingu na zimno. Na obiektach mostowych trwa zbrojenie, szalowanie i betonowanie poszczególnych elementów konstrukcyjnych obiektów. Trwają rozbiórki budynków, porządkowany jest teren po wycince. Prace archeologiczne zostały zakończone. Zaawansowanie rzeczowe kontraktu na tym odcinku wynosi prawie 24 proc.
Na powyższym odcinku przejęto pod budowę 968 działek o łącznej powierzchni blisko 206 ha, 37 budynków - 18 nieruchomości, w tym jedną stację paliw i restaurację - statek.
Do przejęcia pozostały jeszcze 2 nieruchomości z 3 budynkami, w tym stacja paliw.
Strzegowo - Pieńki
Zaawansowane są również rozpoczęte jesienią ubiegłego roku prace na odcinku S7 Strzegowo - Pieńki.
- Blisko 22-kilometrowy odcinek trasy omija Strzegowo a od Glinojecka biegnie wzdłuż obecnej DK7 - podaje Karol Głębocki. - Wykonywane są nasypy i wykopy oraz wymiany gruntów. Na fragmentach trasy głównej wykonywana jest podbudowa pomocnicza z mieszanki związanej cementem. Na obiektach mostowych betonowane są kolejne elementy konstrukcyjne. Usuwane są kolizje energetyczne. Trwają rozbiórki budynków, porządkowany jest teren po wycince. Prace archeologiczne zostały zakończone. Wykonawca rozpoczął montaż wytwórni nawierzchni betonowej w Kondrajcu. Zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi około 27 proc.
Na tym odcinku przejęto 1333 działki o łącznej powierzchni blisko 272 ha, 10 nieruchomości zabudowanych - ogółem 29 budynków.
Dodajmy, że w przypadku dwóch powyższych odcinków termin zakończenia prac, przewidziany umową, to drugi kwartał 2021 r.
Mława - Strzegowo
Odcinek Mława - Strzegowo w całości prowadzi nowym śladem po wschodniej stronie Mławy. Prace budowlane w tym przypadku rozpoczęto w październiku 2019 r. Obecnie wykonywane są nasypy i wykopy, wymiana gruntów, prace zbrojeniowe i betoniarskie na obiektach mostowych oraz roboty z branży: teletechnicznej, energetycznej, melioracji i wodno-kanalizacyjnej, także prace archeologiczne. Zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi w przypadku tego odcinka ponad 18 proc.
W związku z budową tego odcinka przejęto 575 działek o powierzchni blisko 217 ha. Nie było tu budynków do przejęcia.
Napierki - Mława
Pozwolenie na budowę odcinka siódemki Napierki - Mława zostało wydane w marcu br. i z każdym tygodniem otwierane są nowe fronty robót. Obecnie prowadzone są prace ziemne, w tym odhumusowanie terenu oraz prowadzone wykopy i nasypy. Na obiektach mostowych wykonywane są wykopy pod fundamenty, trwa zbrojenie i betonowanie ław fundamentowych. Wykonawca prowadzi także prace sanitarne przy wykonywaniu kanalizacji deszczowej, roboty teletechniczne związane z usunięciem kolizji telekomunikacyjnej oraz roboty w branży energetycznej. Prace archeologiczne w większości zostały ukończone, a na początku czerwca dokonano odbioru pierwszej nieruchomości zabudowanej od dotychczasowego właściciela. Zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi ok. 18 proc.
Ogółem przejęto w związku z inwestycją 393 działki o łącznej powierzchni blisko 170 ha.
- Przejęliśmy 1 nieruchomość zabudowaną - 2 budynki, do przejęcia są jeszcze 4 nieruchomości zabudowane - 6 budynków, w tym 1 stacja paliw - informuje Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału GDDKiA. - W tym przypadku ZRID był wydany jako ostatni, więc właściciele budynków mają jeszcze czas do wydania nam nieruchomości zabudowanych.
Katarzyna Olszewska; foto: Adam Zmysłowski
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie