:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Spot - nie bądź zielony w sprawie autyzmu

Za nami Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, który w Płońsku obchodzono w godny i ciekawy sposób. Dodatkowo, by zwiększyć świadomość społeczną, powstał specjalny spot. Jego pomysłodawczynią jest  Katarzyna Podolska-Skotak z Centrum Zdrowia „Szansa” w Płońsku, a jej inicjatywę wsparło wiele osób. Spotów ma być trzy,\ i będą sukcesywnie prezentowane. Dziś prezentujemy pierwszy ze spotów, a by dowiedzieć się szerzej o tej inicjatywie oddajemy głos osobie, która wie o niej najwięcej, czyli  Katarzynie Podolskiej-Skotak:

"Kwiecień jest miesiącem podnoszenia wiedzy społeczeństwa na temat autyzmu. Mimo iż bardzo wiele osób cierpi na to zaburzenie, świadomość społeczna w tym zakresie jest jeszcze bardzo mała. Podczas  wizyt w Poradni Zdrowia Psychicznego dla dzieci i Młodzieży Centrum Zdrowia „Szansa” w Płońsku  rodzice dzieci z autyzmem stale mówią o tym, jak wiele spotyka ich trudności i przykrości, wynikających z faktu zbyt małej świadomości społecznej tego, czym jest autyzm.

W minionym roku, po obchodach Dni Świadomości Autyzmu doszłam do wniosku, że społeczeństwo nadal bardzo mało wie na ten temat. Wspaniałe dwa dni na początku kwietnia 2017 roku pokazały, że jest mnóstwo osób, które chcą włączać się w ideę wspierania osób dotkniętych autyzmem i ich rodzin. Ale im bliżej było do tegorocznego kwietnia, tym bardziej zastanawiałam się, co zrobić, by dotrzeć do jeszcze większej grupy osób niż udało nam się wspólnymi siłami (a było nas sporo- Centrum Zdrowia „Szansa”, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Płońsku, Starostwo Powiatowe w Płońsku, Urząd Miasta Płońsk, Stowarzyszenia Spadochron, Idziemy na Spacer i MotoPłońsk, KoyoteBar, Motociekawy, SteelRoses MC Poland oraz inne organizacje motocyklowe i motoryzacyjne), w zeszłym roku. Zaczęłam zastanawiać się, kto jeszcze wie za mało. I doszłam do wniosku, że przeciętny człowiek, że każdy. Bo nawet my, profesjonaliści, pomagający osobom z autyzmem i ich rodzinom, ciągle wiemy za mało, ciągle się uczymy. Zaczęłam więc zastanawiać się, jak dotrzeć do jak największej grupy osób. Pierwszym pomysłem był Facebook- jego moc przekazywania informacji jest olbrzymia. Pojawiło się pytanie - ale co i  jak? I urodził się pomysł spotów- akcji społecznej. No i od razu pojawiła się myśl, że przecież nie każdy ma profil  na Facebooku. Więc znów było rozmyślanie, jak rozpowszechnić spoty na jak największą skalę w naszym mieście. Stąd pomysł wyświetlania filmików przed każdym seansem w kinie- pomysł, który spotkał się z entuzjazmem burmistrza Andrzeja Pietrasika i dyrektor MCK Elżbiety Wiśniewskiej. Zaproponowano również, że spoty wyświetlane będą na telebimie umieszczonym na ścianie Miejskiego Centrum Kultury. Idąc dalej tym torpem, już jako Centrum Zdrowia „Szansa” w Płońsku, poprosiliśmy dyrekcję Grupy Zdrowie, Banku Spółdzielczego oraz Studio SlimFigura Monika Górecka o pomoc (bo posiadają ekrany emitujące obraz i dźwięk)- tu też o razu uzyskaliśmy aprobatę naszego pomysłu.

Równolegle rodził się pomysł scenariusza na filmiki - od razu było wiadomo, że nie może to być jeden spot - nie chcieliśmy zanudzić widzów kina oraz użytkowników Facebooka. No i potrzebowaliśmy pomocy- my, jako placówka lecznicza, nie znamy się na arkanach sztuki filmowej ;), a poza tym chcieliśmy, aby filmiki były ciekawe i zachęcały do zdobywania wiedzy o autyzmie. Tu znów z pomocą przyszła pani dyrektor Wiśniewska umożliwiając nam nagrania i montaż, oddelegowując nam do pomocy swoich pracowników (bez nich nie dalibyśmy rady - oni są realizatorami spotów i współtwórcami scenariusza).

Dodatkowo poprosiliśmy rozpoznawalnych przedstawicieli różnych instytucji - burmistrza, policji, straży miejskiej, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego, kościoła - o pomoc w nagraniach. To oni (i nie tylko) są lektorami. W akcję nagrywania spotów włączyło się też wielu statystów, młodzież z płońskich szkół, Przedszkola nr 4 „Pod Zielonym Listkiem”, Julka i Spółka, pan Piotr Jezierski, pan Piotr Grącki i jego  Klub Taekwon-do CobraTeam, Naleśnikowe Love.

Byliśmy pod wrażeniem otwartości tych wszystkich osób, tego, z jaką łatwością włączali się w naszą akcję. I jako Centrum Zdrowia „Szansa” chcemy im jeszcze raz bardzo gorąco podziękować. Jak i wszystkim osobom, które udostępniają nasze spoty. Ale najważniejsi są odbiorcy - dziękujemy każdemu, kto choć na chwilę zatrzymał się w pędzie swojego życia i zastanowił nad tym, co wie na temat autyzmu albo dowiedział się o nim choć jednej dodatkowej informacji."

Pomysłodawca - Katarzyna Podolska-Skotak Centrum Zdrowia „Szansa” w Płońsku. Współtwórcy i realizatorzy: Seweryn Skotak, pracownicy MCK, osoby, które występowały, udostępniały lokale.

Reklama

Spot - nie bądź zielony w sprawie autyzmu komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Praca w serwisie technicznym

Praca przy urządzeniach chłodniczych oraz gastronomicznych Możliwe przyuczenie do zawodu oraz uprawnienia Dobre zarobki miła atmosfera Preferowane..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez plonszczak.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

pł1994 z siedzibą w Płońsk 09-100, Płocka 85A,

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"