:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
  4°C bezchmurnie

Umowa na transport podpisana - zobacz jakie będą linie

gospodarka, Umowa transport podpisana zobacz jakie będą linie - zdjęcie, fotografia

W poniedziałek, 25 czerwca w płońskim starostwie podpisano umowę z wykonawcą na świadczenie usług w zakresie przewozu osób. Płońska firma HM TRANS s.c. będzie przewozić pasażerów od niedzieli, 1 lipca.

Wraz z końcem czerwca autobusy  będącej w likwidacji ciechanowskiej spółki PKS nie będą już kursowały. Zastąpi je tabor płońskiego przewoźnika, wybranego przez płońskie starostwo w drodze negocjacji.

W poniedziałek, 25 czerwca wicestarosta powiatu płońskiego, Anna Dumińska-Kierska podpisała umowę z przedstawicielami płońskiej firmy HM Trans s.c. na świadczenie usług, polegających na realizacji powiatowych przewozów osób o charakterze użyteczności publicznej na sieci linii komunikacyjnych na terenie powiatu.

Usługi będą świadczone na 18 liniach w części północnej powiatu i na 14 liniach w części południowej.
Umowę zawarto na okres jednego roku – a jej szacunkowa wartość to 900 tys. zł brutto. Wyłoniona w negocjacjach firma jest zobowiązana sprzedawać pasażerom bilety za przejazd, w tym również miesięczne i ma obowiązek honorowania uprawnień do biletów ulgowych, wynikających z przepisów.

Powiat będzie dopłacał różnicę pomiędzy kosztami a przychodami ze sprzedanych biletów, w tym rekompensatę za ustawowe ulgi.

Wicestarosta Anna Dumińska-Kierska mówiła w poniedziałek, że według szacunków powyższa różnica do końca tego roku jest szacowana na pół mln zł. Odpowiadając na pytania dziennikarzy informowała również, że wybrany przez powiat przewoźnik będzie świadczył usługi na wszystkich liniach, które świadczył ciechanowski PKS. Będą też dwie nowe linie komunikacyjne – w gm. Nowe Miasto oraz Raciąż – Unieck.

Postępowaniem ogłoszonym przez starostwo były zainteresowane 4 firmy z terenu powiatu, w negocjacjach wzięły udział dwie firmy. 

Jak poinformowała wicestarosta Anna Dumińska-Kierska, obecnie trwają rozmowy ze spółką, do której należy teren dworca PKS, by autobusy wybranego przez powiat przewoźnika mogły się tam zatrzymywać. Jeśli te rozmowy nie zostaną pozytywnie sfinalizowane, najprawdopodobniej taki przystanek powstanie na należącym obecnie do miasta Płońska terenie dworca PKP przy ulicy Kolejowej.

Linie komunikacyjne, na których będzie prowadzony przewóz osób

  1. Płońsk – Baboszewo – Kaczorowy – Raciąż – Żychowo – Unieck
    długość linii: 42 km, przewidywany przebieg roczny: 43.680 km.
  2.  Płońsk – Dłużniewo – Dziektarzewo – Rzewin – Baboszewo – Arcelin – Płońsk długość linii: 38 km, przewidywany przebieg roczny: 21.318 km.
  3.  Płońsk – Dłużniewo – Dziektarzewo – Polesie – Dziektarzewo – Goszczyce Średnie– Sarbiewo – Płońsk, długość linii: 38 km, przewidywany przebieg roczny: 10.659 km.
  4.  Płońsk – Arcelin – Baboszewo – Rzewin – Kossobudy – Sierakowo – Raciąż – Koziebrody, długość linii: 45 km, przewidywany przebieg roczny: 22.590 km.
  5.  Płońsk – Arcelin – Baboszewo – Rzewin – Krajkowo – Kondrajec – Krajkowo – Raciąż; długość linii: 41 km, przewidywany przebieg roczny: 15.334 km.
  6. Płońsk – Arcelin – Baboszewo – Rzewin – Krajkowo – Raciąż, długość linii: 35 km, przewidywany przebieg roczny: 8.785 km.
  7.  Płońsk – Arcelin – Baboszewo – Mystkowo – Szapsk – Nowe Gralewo
    długość linii: 22 km, przewidywany przebieg roczny: 8.228 km.
  8.  Płońsk – Szymaki - Dłużniewo – Dziektarzewo – Polesie – Dziektarzewo
    długość linii: 19 km, przewidywany przebieg roczny: 13.091 km.
  9.  Płońsk – Arcelin – Baboszewo – Mystkowo – Szapsk – Nowe Gralewo – Raciąż; długość linii: 31 km, przewidywany przebieg roczny: 5.797 km;
  10.  Płońsk – Wilamowice – Kucice – Cumino – Nacpolsk, długość linii: 23,5 km,
    przewidywany przebieg roczny: 23.594 km.
  11.  Płońsk – Siekluki – Dzierzążnia – Starczewo Wielkie – Zbyszyno – Dzierzążnia – Siekluki – Płońsk; długość linii: 40 km, przewidywany przebieg roczny: 7.480 km.
  12.  Płońsk – Siekluki – Dzierzążnia – Dzierzążnia Parcele – Pluskocin – Kadłubowo; długość linii: 21,5 km, przewidywany przebieg roczny: 12.061,5 km.
  13.  Płońsk – Siekluki – Dzierzążnia – Pluskocin – Kadłubowo; długość linii: 18,5 km, przewidywany przebieg roczny: 17.297,5 km.
  14.  Płońsk – Wilamowice – Kucice – Cumino – Nacpolsk Słomin – Nacpolsk – Żukowo; długość linii: 33 km, przewidywany przebieg roczny: 6.171 km.
  15.  Płońsk – Arcelin –Baboszewo – Starczewo Wielkie; długość linii: 19 km,
    przewidywany przebieg roczny: 9.538 km.
  16.  Płońsk – Wilamowice – Nowe Sarnowo - Pluskocin – Kadłubowo; długość linii: 20,5 km, przewidywany przebieg roczny: 7.667 km.
  17.  Płońsk – Skrzynki – Wróblewo – Nacpolsk – Żukowo; długość linii: 18 km,
    przewidywany przebieg roczny: 3.366 km.
  18.  Płońsk – Wycinki – Sochocin – Smardzewo – Stare Koziminy - Poświętne – Płońsk; długość linii: 32,5 km, przewidywany przebieg roczny: 6 077,5 km.
  19. Płońsk – Skrzynki – Wróblewo – Nacpolsk – Żukowo – Sobanice – Srebrna– Żukowo – Wróblewo – Płońsk; długość linii: 48 km, przewidywany przebieg roczny: 38.326 km.
  20. Płońsk – Skrzynki – Wróblewo – Naruszewo – Srebrna – Stare Radzikowo – Komsin– Czerwińsk nad Wisłą; długość linii: 28 km, przewidywany przebieg roczny: 27.972 km.
  21.  Płońsk – Wróblewo – Naruszewo – Januszewo – Grodziec – Nieborzyn – Komsin– Czerwińsk nad Wisłą; długość linii: 40 km, przewidywany przebieg roczny: 37.600 km.
  22.  Płońsk – Wróblewo – Naruszewo – Drochówka – Dłutowo – Grodziec – Nieborzyn – Czerwińsk nad Wisłą; długość linii: 49,5 km, przewidywany przebieg roczny: 12.424,5 km.
  23.  Płońsk – Bogusławice – Krysk – Drochówka – Dłutowo – Januszewo – Dłutowo – Drochówka; długość linii: 28 km, przewidywany przebieg roczny: 10.472 km.
  24.  Płońsk – Wycinki – Sochocin – Smardzewo – Stare Koziminy – Poświętne – Płońsk; długość linii: 32,5 km, przewidywany przebieg roczny: 6 077,5 km.
  25. Płońsk – Strachowo – Bolęcin – Królewo – Joniec – Osiek – Soboklęszcz – Szpondowo – Płońsk; długość linii: 45 km, przewidywany przebieg roczny: 8.415 km.
  26.  Płońsk – Strachowo – Bolęcin – Królewo – Joniec – Soboklęszcz – Strubiny – Płońsk; długość linii: 38 km, przewidywany przebieg roczny – 29.696 km.
  27. Płońsk – Szczytniki – Załuski – Naborowo – Krysk – Radzymin – Brody – Płońsk; długość linii: 56 km, przewidywany przebieg roczny: 20.944 km.
  28.  Płońsk – Szczytniki – Załuski – Zdunowo – Karnkowo; długość linii: 26 km,
    przewidywany przebieg roczny: 26.104 km.
  29. Płońsk – Strachowo – Bolęcin – Joniec – Nowe Miasto – Bolęcin – Strachowo – Płońsk; długość linii: 49 km, przewidywany przebieg roczny: 9.163 km.
  30. Płońsk – Strachowo – Bolęcin – Nowe Miasto; długość linii: 20 km, przewidywany przebieg roczny: 14.960 km.
  31. Płońsk – Wilamowice – Kucice – Nacpolsk; długość linii: 23,5 km,
    przewidywany przebieg roczny: 4.394,5 km.
  32. Płońsk – Wilamowice – Kucice – Nacpolsk Słomin – Nacpolsk – Żukowo;
    długość linii: 33 km, przewidywany przebieg roczny: 6.171 km.

tekst i foto: Katarzyna Olszewska

Umowa na transport podpisana - zobacz jakie będą linie komentarze opinie

  • gość 2018-07-02 16:04:09

    Czy do Kroczewa już nie będą jeździć autobusy?

Dodajesz jako: Zaloguj się