
W dniach 22-28 września 2019 roku płońskie Liceum Ogólnokształcące im. H. Sienkiewicza gości 10-osobową grupę z Tarnopola, a biorąca udział w wymianie młodzież z Ukrainy - wraz z 14 uczniami klas II i III ogólniaka z Płockiej - zrealizuje wspólny projekt.
- Uczniowie będą realizować bardzo ciekawy i ambitny projekt: co to znaczy być obywatelem. Przedstawią realizację tego projektu z perspektywy młodego pokolenia i z perspektywy dwóch krajów: Polski i Ukrainy - mówiła Karina Kmiecińska dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza w Płońsku podczas spotkania inaugurującego polsko-ukraiński projekt „Być obywatelem”, które odbyło się w auli szkoły we wtorek 24 września. - Rezultaty tego projektu będziemy oglądać w piątek, podczas podsumowania, ale sam projekt jest też okazją do bliższego poznania, do wymiany doświadczeń i doskonalenia umiejętności językowych.
Dyrektor szkoły w imieniu własnym i całej społeczności powitała serdecznie gości z College im. Wiaczesława Czornowoła w Tarnopolu. Do Polski przyjechali: wicedyrektor Iryna Geletska, wykładowcy: Mykhaylo Denysovskyy, Tetiana Melnyk oraz młodzież biorąca udział w projekcie.
Podczas spotkania każda ze stron przygotowała krótkie informacje o swoim mieście, szkole w formie multimedialnej i z przymrużeniem oka. A po nich młodzież z Ukrainy zaprezentowała swoje prace, krótkie prezentacje o tym jak być dobrym obywatelem, poruszając w nich bardzo ważne aspekty i wartości naszego życia m.in.: patriotyzm, rodzina, przyjaźń i szacunek oraz pomoc drugiemu człowiekowi czy dbanie o wspólną planetę.
- Nasi uczniowie razem z ukraińskimi rówieśnikami zajmą się pracami nad projektem pt. „Co to znaczy być obywatelem?”, który został sfinansowany ze środków Polsko-Ukraińskiej Rady Wymiany Młodzieży z dotacji Ministerstwa Edukacji Narodowej - mówi nauczyciel języka rosyjskiego i jednocześnie koordynator projektu z polskiej strony Anna Biernacka (w projekcie pomagają jej nauczyciele: Anna Grzelak, Magdalena Jaworska i Zbigniew Maraszek). - Do projektu przygotowywali się poprzez wykonanie makiet metodą Photo Voice, mającą w wizualny sposób przedstawić ich skojarzenia z głównym zagadnieniem. Swoje prace wykorzystają do stworzenia jednego, finałowego projektu, podsumowującego całokształt współpracy. Materiały i inspirację do dalszych działań zaczerpną ze spaceru badawczego po Płońsku oraz wycieczek do Warszawy, w trakcie których zwiedzą m.in. muzeum POLIN i muzeum PRL-u. W przygotowaniach pomogą im także zajęcia warsztatowe na Uniwersytecie Warszawskim.
tekst i foto: Katarzyna Kołodziejczyk
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie