Reklama

Wkrótce ruszą prace - dwa pasy na Mławę do 2021 roku

Wojewoda mazowiecki wydał decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) na dwa odcinki drogi ekspresowej S7: Strzegowo - Pieńki i Pieńki - Płońsk. Wkrótce ma nastąpić przekazanie placu budowy wykonawcy.

- Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że jeszcze we wrześniu przekażemy wykonawcy plac budowy i będą mogły rozpocząć się prace budowlane - informuje Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja, o której wielokrotnie informowaliśmy, obejmie dwa odcinki drogi ekspresowej S7 o łącznej długości 35,7 km: Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km) i Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km). To dwa z czterech odcinków drogi ekspresowej S7, na które zostały już podpisane umowy na realizację.

Przypomnijmy, że inwestycję obejmującą budowę 71 km krajowej siódemki podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki - Mława (ok. 14 km), Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj  i buduj”, więc zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców było - przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o decyzję ZRID dla całego zadania.

Inwestycja polegać będzie na budowie drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W ramach zadania powstanie m.in. 40 obiektów inżynierskich oraz 10 węzłów - Mława Północ, Mława Południe, Modła, Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. W celu obsługi podróżnych powstaną dwa MOP-y III kategorii - Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni (11,5 tony na oś).

Wykonawcą obu odcinków jest konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe, które wybuduje odcinek Strzegowo - Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, a odcinek Pieńki - Płońsk za 311,7 mln zł. Planowany termin zakończenia obu kontraktów to II kwartał 2021 r.

Budowa siódemki jest współfinansowana ze środków unijnych. (ko)

foto: archiwum

 

 

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo plonszczak.pl




Reklama
Wróć do