
Do Komendy Powiatowej Policji w Płońsku zgłosiły się kolejne osoby oszukane podczas sprzedaży ubrań za pośrednictwem popularnej aplikacji. Po raz kolejny policjanci apelują o ostrożność, nie klikanie w podejrzane linki i nieudostępnianie obcym osobom swoich danych osobowych, w tym numerów karty płatniczej, czy konta bankowego.
Cztery osoby, które zgłosiły się w ostatnich dniach do płońskiej komendy, za pomocą popularnej, internetowej platformy handlowej wystawiły na sprzedaż ubrania.
- Szybko otrzymywały wiadomość o tym, że ktoś jest zainteresowany kupnem wystawionych przedmiotów - informuje rzecznik prasowy płońskiej policji, kom. Kinga Drężek-Zmysłowska. - Fałszywi kupujący prosili o podanie adresu e-mail lub numeru telefonu. Następnie mailowo lub za pomocą sms do sprzedających przychodziła wiadomość zawierająca link. Po kliknięciu w niego następowało przekierowanie do strony, gdzie należało podać np. swoje dane osobowe, numer karty płatniczej, czy też zalogować się do konta bankowego. Docelowo 40-latka z gm. Joniec straciła 3.000 zł, 46-letni płońszczanin i 43-letnia mieszkanka Płońska stracili po 1.000 zł, a 44-latka z Czerwińska nad Wisłą straciła 900 zł.
Policjanci po raz kolejny apelują o zachowanie szczególnej ostrożności w czasie sprzedawania czy kupowania w Internecie.
- Warto czytać regulaminy umieszczone na oficjalnych stronach portali, serwisów czy w aplikacjach, a także wskazówki jak sprzedawać i kupować przedmioty - dodaje rzecznik. - Wiele z nich ma oddzielną zakładkę „bezpieczeństwo”, gdzie umieszczone są przykłady wiadomości oraz fałszywych stron, za pomocą których oszuści starają się zdobyć nasze dane. (ko); foto: archiwum
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie