
W środę, 25 kwietnia rada powiatu większością głosów wyraziła zgodę na przejęcie w drodze darowizny od Skarbu Państwa nieruchomości po komendzie Państwowej Straży Pożarnej w Płońsku.
Pomysł jest taki, by w budynku o pow. 900 mkw. przy ulicy L. Rutkowskiego, w którym do niedawna mieściła się komenda PSP, utworzyć Centrum Aktywizacji i Usług Społecznych. W obiekcie po modernizacji i dostosowaniu do potrzeb osób niepełnosprawnych, siedzibę miałyby: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Powiatowy Rzecznik Konsumentów, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, zespół ds. orzekania. Budynek wraz z 11-arową działką stanowi własność Skarbu Państwa.
Opozycja, która w poprzedniej kadencji rządziła, miała wobec planów obecnie rządzącej koalicji wątpliwości.
Radny Andrzej Stolpa (PSL) - w poprzedniej kadencji starosta, mówił, że budynek po komendzie liczy 900 mkw., więcej niż powierzchnia budynku starostwa, planuje się na ten cel 9 mln zł, co dałoby 10 tys. zł za mkw. Argumentował, że nie ma tam możliwości zabezpieczenia miejsc parkingowych i należałoby się zastanowić, czy na potrzeby instytucji, które miałyby znaleźć przy ulicy Rutkowskiego siedzibę, nie należałoby znaleźć innego rozwiązania.
Radny Stolpa mówił również, że najpierw należałoby przeprowadzić analizę, czy inwestowanie w obiekt byłej komendy ma sens, bo jego zdaniem jest to zbyt duża powierzchnia i tańsza byłaby budowa nowego obiektu.
- Zdaniem zarządu jest to bardzo dobra lokalizacja - powiedziała o budynku po komendzie dodając, że to obecna lokalizacja PCPR jest makabrą, a fakt zaplanowania środków w wieloletniej prognozie finansowej powiatu nie oznacza, że inwestycja będzie finansowana z własnych środków, bo powiat będzie szukał dofinansowania. Argumentowała również, że np. obecnie organizacje pozarządowe są obsługiwane w różnych miejscach.
Radny Stolpa odparł, że lokalizacje powiatowych placówek wynikały z tego, że powiatu nie było stać na inne rozwiązania, a skoro obecnie jest taki pomysł, to trzeba rozważyć różne alternatywy, zbadać je, a nie planować na zasadzie: mi się tu podoba.
- To nie jest budynek przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych - dodawał, argumentując, że adaptacja byłej komendy to duże pieniądze i warto byłoby rozważyć zakup nieruchomości na obrzeżach miasta, by wybudować obiekt i parkingi.
Starosta Wiśniewska powiedziała, że wiele instytucji zlokalizowano w budynkach, które trzeba było dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych, jak np. Środowiskowy Dom Samopomocy i nie spotkała się z sytuacją, by budynek budować od zera tylko z konieczności zapewnienia windy dla niepełnosprawnych.
Starosta argumentowała również, że o adaptacji obiektu zdecyduje wynik inwentaryzacji, która zostanie wykonana po przejęciu nieruchomości. Jeśli inwentaryzacja wykaże, że „dobre są tylko mury”, będą poszukiwane inne rozwiązania.
Wicestarosta Krzysztof Wrzesiński (PiS) dodawał, że aby inwentaryzację wykonać, trzeba przejąć nieruchomość, aby ją przejąć, trzeba mieć zaplanowane środki.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie nieruchomości od Skarbu Państwa została podjęta większością głosów, podobnie jak zmiany w wieloletniej prognozie finansowej powiatu, w której wprowadzono wydatki na utworzenie centrum w kwocie 9 mln zł.
Dodajmy, że zgodnie ze środową decyzją rady o zmianach w tegorocznym budżecie na wydatki związane z powyższą inwestycją w tym roku zaplanowano kwotę 200 tys. zł. (ko)
foto: Katarzyna Olszewska
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie