Reklama

Co z siódemką na Warszawę?

Jak już wiadomo, w najbliższych latach zostanie przebudowana krajowa siódemka od Płońska do granic województwa warmińsko - mazurskiego. A co z przebudową siódemki do kategorii drogi ekspresowej w stronę Warszawy?

Zapytaliśmy o to warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Inwestycję podzielono na odcinki: Płońsk - Czosnów i Warszawa - Czosnów. 

- Jesteśmy na końcowym etapie przetargu na wybór projektanta, który wykona elementy koncepcji programowej. Będą to  uszczegółowienia techniczne wskazane w decyzji środowiskowej, jak na przykład zajętość terenu pod przyszłą drogę ekspresową - informuje  o planach wobec odcinka Płońsk - Czosnów, Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. - Wykonane zostaną również szczegółowe badania warunków geologicznych.

Ogłoszenie przetargu na odcinek siódemki z Płońska do Czosnowa w systemie „projektuj i zbuduj” planowane jest na kwiecień przyszłego roku, podpisanie umowy z wyłonionym wykonawcą - w styczniu 2020 roku, a realizacja przebudowy od maja 2021 do czerwca 2023 roku.

W przypadku odcinka Czosnów-Warszawa prace projektowe stanowiące wstępny etap przygotowania inwestycji, poprzedzający uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przesądzającej o przebiegu omawianej drogi, zostały zakończone. GDDKiA dysponuje już decyzjami środowiskowymi na część etapów tego odcinka.

Wstępnie zaplanowano, że przetarg w systemie „projektuj i zbuduj” na wykonawcę powyższego odcinka odbędzie się w pierwszym kwartale 2020 roku.

Umowę podpisali

W czwartek, 25 stycznia w warszawskim oddziale GDDKiA podpisano umowę na wykonanie elementów koncepcji programowej dla rozbudowy krajowej siódemki na odcinku Płońsk - Czosnów.

Wykonawcą dokumentacji jest firma Mosty Katowice Sp. z o. o., która za około 4,7 mln zł wykona dokumentację do stycznia przyszłego roku. Zadaniem projektantów będzie opracowanie dokumentacji zawierającej uszczegółowienia techniczne wskazane w decyzji środowiskowej, jak na przykład zajętość terenu pod przyszłą drogę ekspresową czy przeprowadzenie badań geologicznych.

Długość odcinka Płońsk - Czosnów to ok. 35 km, w ramach rozbudowy mają powstać 2 jezdnie po 3 pasy ruchu. Planowane węzły drogowe mają być zlokalizowane w Poczerninie, Przyborowicach, Załuskach, Ostrzykowiznie, Modlinie, Kazuniu. Początek planowanego do przebudowy odcinka znajduje się za istniejącym węzłem w Siedlinie (gm. Płońsk).

Szacunkowy łączny koszt inwestycji: dokumentacja, wykup gruntów, budowa - to kwota 1,7 mld zł.

Katarzyna Olszewska

foto: Łukasz Wielechowski

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo plonszczak.pl




Reklama
Wróć do