
Pomimo policyjnych apeli kolejne osoby stają się ofiarami cyberoszustów. W czwartek, 29 czerwca płońscy policjanci przyjęli dwa zawiadomienia o oszustwach internetowych. Jeden z pokrzywdzonych stracił prawie 10 tys. zł.
Schematy działania oszustów były podobne do tych przy wcześniejszych tego typu zdarzeniach, o których płońska policja niejednokrotnie informowała.
W pierwszym przypadku do 19-letniego obcokrajowca, mieszkańca gm. Naruszewo zadzwonił mężczyzna, podający się za pracownika banku.
- Fałszywy bankowiec twierdził, że z konta pokrzywdzonego ktoś próbował wykonać dwa przelewy, ale zostały one zablokowane - informuje rzecznik prasowy płońskiej policji, kom. Kinga Drężek-Zmysłowska. - By 19-latek nie stracił swoich pieniędzy, konieczne było przesunięcie ich na konto tymczasowe. Młody obcokrajowiec, wykonując dalsze polecenia oszusta, zainstalował aplikację do zdalnej obsługi urządzenia, a tym samym dał dostęp do swojego konta bankowego. Stracił prawie 10 tys. zł.
W drugim przypadku 37-latek z gm. Nowe Miasto znalazł na jednym z portali społecznościowych ofertę sprzedaży wielofunkcyjnego urządzenia kuchennego za cenę dużo niższą niż jego wartość rynkowa.
- Sprzedający tłumaczył niską cenę trudną sytuacją rodzinną i problemami finansowymi - dodaje rzecznik. - Po wpłacie przez 37-latka zaliczki w kwocie kilkuset złotych na konto sprzedającego, kontakt z oszustem się urwał. Mieszkaniec gm. Nowe Miasto nie otrzymał urządzenia ani nie odzyskał pieniędzy - 550 zł. (ko); foto: archiwum
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie