Reklama

Kolejny oszukany - mieszkaniec gminy Naruszewo stracił ponad 7 tys. zł

Ponad 7 tys. zł stracił mieszkaniec gm. Naruszewo, który uwierzył oszustom podającym się za pracowników banku. Policjanci po raz kolejny apelują o ostrożność w kontaktach z obcymi osobami i rozsądne decyzje dotyczące finansów.

- Kilka dni temu do 34-letniego mieszkańca gm. Naruszewo zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku - informuje rzecznik prasowy płońskiej policji, kom. Kinga Drężek-Zmysłowska. - Twierdził, że z konta jego rozmówcy ktoś próbował ukraść znaczną kwotę, wykonując przelew na inne konto. Pod pretekstem ochrony pieniędzy 34-latek został namówiony do instalacji w telefonie aplikacji do zdalnej kontroli urządzenia. Następnie oszust polecił mu zatwierdzenie dwóch transakcji dokonywanych za pomocą wygenerowanych kodów BLIK. Transakcje te miały przekazać pieniądze klienta banku na bezpieczne konto, z którego następnie miały one wrócić do właściciela. Gdy z konta 34-latka zniknęło ponad 7 tys. zł, a rzekomy pracownik banku polecił zatwierdzenie kolejnych kodów, mężczyzna zorientował się, że został oszukany i powiadomił policję.

Policjanci apelują o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z obcymi osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych czy bankowych.

- Nie ulegajmy namowom o zainstalowanie na telefonie czy komputerze programów lub aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia, ani do klikania w podejrzane linki przesyłane przez nieznane nam osoby - dodaje rzecznik. - Każdorazowo, bezwzględnie należy zweryfikować tożsamość rozmówcy.

Pamiętajmy też o tym, aby nigdy nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe i nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. (ko); foto: archiwum

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo plonszczak.pl




Reklama
Wróć do