Reklama

Przekazał kod do płatności i... stracił pieniądze, czyli oszustwo metodą na pracownika banku

Policjanci odnotowują kolejne przypadki oszustwa „na pracownika banku”. 39-letni płońszczanin, chcąc chronić swoje oszczędności przekazał fałszywemu konsultantowi kod do płatności mobilnych i stracił prawie 2 tys. zł.

- 39-letni mieszkaniec Płońska uwierzył w słowa fałszywego konsultanta, że ktoś próbował na jego dane zaciągnąć kredyt - informuje rzecznik prasowy KPP w Płońsku, kom. Kinga Drężek-Zmysłowska. - Płońszczanin za namową swojego rozmówcy zgodził się na wdrożenie procedury zmiany numeru konta. Na jego numer telefonu komórkowego przychodziły wiadomości sms z informacjami o podjętych w tej sprawie kolejnych czynnościach. Ostatnim krokiem miało być przeniesienie oszczędności na nowe konto. W tym celu 39-latek podał fałszywemu bankowcowi kod autoryzacyjny do płatności mobilnych. Później z banku miał jeszcze otrzymać  telefon z automatyczną wiadomością zawierającą dane do logowania. 

Zaniepokojony brakiem dalszego kontaktu ze strony banku, mężczyzna zadzwonił na infolinię. Wówczas zdał sobie sprawę, że padł ofiarą oszusta, który z jego konta ukradł prawie 2 tys. zł.

Policjanci przypominają, że pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego sms lub do płatności mobilnych. Nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. (ko); foto: archiwum

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo plonszczak.pl




Reklama
Wróć do