Reklama

Uroczysty piątek w ZS 1 Płońsk

12/10/2017 06:16
Mundurowy Dzień Patrona
Dzień Patrona, wręczenie certyfikatów trzecioklasistom z klas mundurowych i ślubowanie uczniów klas pierwszych - trzy okoliczności złożyły się na uroczystość w płońskim Zespole Szkół nr 1 zorganizowaną w piątek, 6 października.

Miniatura artystyczna i taniec z epoki oświecenia, pokaz musztry paradnej i technik walki wręcz - uczniowie Zespołu Szkół nr 1 w Płońsku sumiennie przygotowali się do święta szkoły im. Stanisława Staszica, rokrocznie obchodzonego w bardzo uroczystej, mundurowej oprawie. A to za sprawą klas mundurowych - starszej wojskowej i młodszej policyjnej. W piątek uczniowie właśnie mundurowych klas trzecich odebrali certyfikaty ukończenia szkoleń, wręczone m.in. przez przedstawicieli 2 Pułku Saperów w Kazuniu i płońskiej komendy policji, z którymi szkoła współpracuje.

Przez dwa minione lata szkolne przygotowywani byli do mundurowej służby w policji lub wojsku - teraz pozostaje im już tylko przygotowanie do matury i decyzja, czy kontynuować mundurową przygodę zawodowo. Trzecioklasiści podziękowali gościom (m.in. staroście Andrzejowi Stolpie i wicestaroście Annie Dumińskiej-Kierskiej, komendantowi policji Jarosławowi Brzozowskiemu i Sylwestrowi Drozdowi z 2 Mazowieckiego Pułku Saperów) za wspieranie działań szkoły w zakresie prowadzenia klas mundurowych. Ale piątkowe święto to również czas pierwszoklasistów, którzy oficjalnie, poprzez ślubowanie, przyjęci zostali do grona uczniów Staszica.

Z kolei drugoklasistom przekazany został szkolny sztandar i teraz oni w poczcie reprezentować będą ZS nr 1 na różnego rodzaju szkolnych i pozaszkolnych uroczystościach. Tradycyjnie uroczysty Dzień Patrona zakończył poczęstunek wojskową grochówką i pokazy przygotowane przez policję i żołnierzy z Kazunia.

Anna Piórkowska

foto: Anna Piórkowska

Więcej zdjęć w Galerii
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo plonszczak.pl




Reklama
Wróć do