
W piątek 30 marca, w auli Wyższej Szkoły Marketingu i Prawa w Płońsku odbyło się uroczyste zakończenie X edycji konkursu wiedzy o samorządzie terytorialnym i historii Mazowsza.
Organizatorem i sponsorem X edycji konkursu wiedzy o samorządzie terytorialnym i historii Mazowsza był marszałek województwa mazowieckiego. Konkurs ten co roku organizuje inny powiat województwa mazowieckiego. Wyróżnienie w postaci prowadzenia konkursu w tym roku przez powiat płoński jest wynikiem realizacji w 2006 roku projektu pn. „Płońsk Stolicą Kulturalną Mazowsza“.
Tematem przewodnim tegorocznego konkursu jest „Tradycja i nowoczesność w moim regionie“. W konkursie mogły wziąć udział szkoły wszystkich powiatów województwa mazowieckiego; rozgrywany był w trzech etapach: szkolnym, rejonowym oraz wojewódzkim, w trzech kategoriach: konkurs plastyczny (szkoły podstawowe), fotograficzny (szkoły gimnazjalne) oraz wiedzy (szkoły ponadgimnazjalne).
Do finałowych rozgrywek przeszło po 5 najlepszych prac z pięciu rejonów (25 prac plastycznych, 22 fotografie) i 25 uczniów, którzy uzyskali najlepsze wyniki w teście wiedzy. Natomiast w finale zostały nagrodzone po 3 najlepsze prace, oprócz nagrodzonych były też prace wyróżnione. Pracę pisemną uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, w ramach ostatniego wojewódzkiego etapu, napisali w piątek w Płońsku, przed finałową uroczystością rozstrzygnięcia konkursu. Z uczniów szkół naszego powiatu, dwa drugie miejsca zajęli: Katarzyna Kierska (Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Dzierzążni) w konkursie plastycznym oraz Mateusz Wójcik (Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Dzierzążni) w konkursie fotograficznym. Opiekunem laureatów konkursu z naszego powiatu jest Michalina Kierska, nauczycielka sztuki i języka polskiego. Wszyscy zwycięzcy konkursu otrzymali nagrody rzeczowe i dyplomy.
Uroczystości towarzyszyła również kilkunastominutowa część artystyczna w wykonaniu uczniów Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Płońsku.
Ola Kornatowska
foto: Katarzyna Olszewska
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie