Reklama

Zjazd i wyjazd... tylko w jedną stronę

Poniższa historia dotyczy zjazdu na stację paliw i stację diagnostyczną w Czerwińsku nad Wisłą, a także wyjazdu z tego miejsca. Jadąc od strony Chociszewa nie można skręcić na stację z drogi krajowej z uwagi na dwa pasy ciągłe. A z kolei wyjeżdżając ze stacji nie można skręcić w lewo, w stronę Wyszogrodu. To nie jedyny zresztą taki przypadek na terenie naszego powiatu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tłumaczy taką organizację ruchu względami bezpieczeństwa.

Temat powyższej organizacji ruchu drąży od dawna mieszkaniec jednej z pobliskich miejscowości, argumentując, że obecna sytuacja zmusza kierujących do łamania przepisów i stwarza zagrożenie. Jadąc od strony Chociszewa nie można na stację zjechać, ponieważ na jezdni są dwa pasy ciągłe. A wyjeżdżając można jedynie skręcić w prawo - w kierunku Warszawy, w lewo natomiast nie. Więc jeśli ktoś jedzie w stronę Wyszogrodu, musi  pojechać w prawo i gdzieś zakręcić.

Mieszkaniec argumentuje, że nieopodal za stacją paliw i diagnostyczną znajduje się plac z używanymi samochodami, tam są linie przerywane. Korespondencja mieszkańca z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad doprowadziła nawet do wizji lokalnej - na miejscu obserwowano faktyczny ruch pojazdów.

- Trzeba ten stan zmienić, umożliwić ludziom normalny wjazd i wyjazd z obu stacji. Wybudowanie ronda na skrzyżowaniu w Czerwińsku to umożliwia. Nowe oznakowanie ronda i jezdni powinno sprawę załatwić - argumentuje w pismach mieszkaniec, pytając dyrekcję dróg krajowych, gdzie można bezpiecznie zawrócić, aby dojechać do ronda w Czerwińsku.

GDDKiA - a dokładnie rejon w Bożej Woli odpowiadał mieszkańcowi, że zmiana organizacji ruchu jest niezasadna z przyczyn bezpieczeństwa, ponieważ zjazd znajduje się w niedalekiej odległości od strefy oddziaływania ronda, na drodze jest duże natężenie ruchu, a nieprzestrzeganie przepisów przez kierowców, którzy skręcają od strony Chociszewa na stację jest nieakceptowane i stwarza zagrożenie.

- Na początku należy wspomnieć, że organizacja ruchu jest wdrażana na podstawie projektów organizacji ruchu, zatwierdzonych przez zarządcę drogi  w oparciu o obowiązujące wytyczne, w tym rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej - poinformowała w odpowiedzi na nasze zapytania Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy warszawskiego oddziału GDDKiA. - Zjazd do stacji diagnostycznej jest zlokalizowany bezpośrednio za łukiem pionowym, po jego wewnętrznej stronie, ograniczając widoczność, co w konsekwencji ma wpływ na poziom bezpieczeństwa ruchu w rejonie zjazdu. Ponadto zjazd znajduje się w bliskiej - niespełna 350 m - odległości od strefy oddziaływania ronda, co również ma wpływ na poziom bezpieczeństwa uczestników ruchu. Stąd niezasadna jest zmiana w postaci umożliwienia wjazdu/wyjazdu do stacji diagnostycznej. Odnosząc się do zjazdu do placu sprzedaży samochodów używanych, jest on możliwy, ponieważ jest zlokalizowany 60 m za zjazdem do stacji paliw, co oznacza, że znajduje się poza strefą oddziaływania łuku poziomego i spełnione są dla niego warunki widoczności. (ko); foto: Maciej Mączyński

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Odarpi - niezalogowany 2021-03-05 14:20:41

    Pomijając wszystkie za i przeciw, stacje miłych mieszkańców Płońska znajdują się na gruntach wsi Sielec, a nie w Czerwińsku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo plonszczak.pl




Reklama
Wróć do